Vorträge und Interviews von Dr. Valentin Schatz

Freitag, 15. Oktober 2021

Hier finden Sie Hinweise zu einigen Vorträgen und Interviews von Dr. Valentin Schatz, wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl von Prof. Proelß.

Vorträge:

• Schatz, Valentin: “The Mandate of Compulsory Conciliation Commissions in EEZ Fisheries Disputes: Designed for Failure?”, Symposium: Does the Exception Swallow the Rule?: The Compulsory Settlement of EEZ Fisheries Disputes under Part XV of UNCLOS, Goettingen Journal of International Law (GOJIL), 26 August 2021 (Paper Presentation).
  • Schatz, Valentin: “Ukraine: Exploring Remedies under International Law”, Panel Discussion: Palestine, Qatar and Ukraine: Exploring Remedies under International Law, Indian Society of International Law (ISIL), 25 June 2021, New Delhi, India (Invited Panelist).
  • Schatz, Valentin: “Maritime Area Disputes in the Mediterranean”, Workshop on “Trends in the Middle East, North Africa and the Mediterranean”; European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats (Hybrid CoE), 25 March 2021, Lisbon, Portugal (Invited Panelist).

Interviews:

• Schatz, Valentin: Россия закрыла часть Черного моря для иностранных кораблей, Deutsche Welle, 24.04.2021 (Web News). Hier nachlesen
  • Schatz, Valentin: Fischereirechte und die Ressourcen der Weltmeere: Valentin Schatz, Fakultät für Rechtswissenschaft, 19neunzehn, Magazin der Universität Hamburg, Ausgabe 16 S. 31, April 2021. Hier nachlesen